İkamet İşlemleri

 İKAMET BAŞVURU BELGELERİ ve AÇIKLAMALAR; 

1-   İkamet Başvuru Formu: İkamet başvurusunun ilk aşaması olan formu, elektronik ortamda https://e-ikamet.goc.gov.tr/ bağlantısı üzerinden doldurmalısınız. Bu basit işlem için sizden danışmanlık vs. adı altında para talep edenlere ihtiyacınız bulunmamaktadır. Fakat ikamet başvurusu yapmakta zorlanıyorsanız TÜ Uluslararası Öğrenci Ofisi’nde (önceden randevu alarak) görevli personel ile beraber bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

 

2-   Pasaport Veya Pasaport Yerine Geçen Belgenin Fotokopisi: Talep edilen ikamet izni süresinden altmış gün daha uzun süreli pasaport yâda pasaport yerine geçen belgeye sahip olmalısınız. Belgelerin teslim edildiği esnada pasaportun aslı ibraz edilmelidir. Kişisel bilgilerinin yer aldığı sayfa olan pasaportunun ön yüzünün, pasaportun giriş-çıkış mührünün bulunduğu sayfanın fotokopisi evraklar teslim edilirken getirilmelidir.

   

3-     Dört (4) Adet Fotoğraf: Açıklama: Fotoğraflar son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır.

 
4-     Sağlık Sigortası: Açılama: Aşağıda belirtilen sağlık sigortası türlerinden yalnız birinin ibraz edilmesi yeterli olacaktır.

a)       Türkiye Cumhuriyeti Devlet Sigortası

b)       Üniversitemizin anlaşmalı olduğu sigorta, yıllık ücreti 850 TL.

c)       Diğer özel sigortalar (Özel sağlık sigortalarında  “İşbu poliçe 10/05/2016 tarihli ve 16/2016 sayılı vize ve ikamet izni taleplerinde yaptırılacak özel sağlık sigortalarına ilişkin genelgede belirlenen asgari teminat yapısını kapsamaktadır” ibaresi bulunmalıdır.)

d)       İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalandığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı belge veya imzalı ve kaşeli / mühürlü belge

 

5-     Öğrenci Belgesi:  Açıklama: Kayıt yaptırdığınız Fakülte/Yüksekokul/MYO öğrenci işlerinden alabilirsiniz.

 

6-     Adres Bilgilerini Gösteren Belge:

 

a)       Yurtta kalıyorsanız yurtta kaldığınıza dair adres bilgilerini gösteren belge.

b)       Evde kalıyorsanız kira sözleşmesi ve ev sahibinin kimliğinin noter onaylı hali.

 

7-     İkamet İzni Belge Bedelinin Ödendiğine İlişkin Makbuz:  Açıklama: Yabancı uyruklu öğrenci bu bedeli yetkilendirilmiş maliye veznelerine veya yetkilendirilmiş bankalara yatırarak düzenlenecek makbuzu başvuru formuna eklemelidir. 2022 yılı için ücret 160 TL olarak belirlenmiştir.

 

8-     Başvuru Sahibinin 18 Yaşından Küçük Olması Halinde: (18 yaşından küçük iseniz lütfen Türkiye'ye gelmeden önce aşağıda a, b ve c maddelerinde yazılı belgeleri yanınızda hazır getiriniz.)

 a)      Muvafakatname : Anne ve babasının yabancının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun içinde ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesinin bulunması gerekmektedir. Ancak; anne ve babasının ülkemizde yasal olarak bulunması halinde bu belge ayrıca talep edilmeyecektir.)

b)     Doğum belgesi: Yabancının geçerli bir kimlik/pasaport belgesinden anne veya babasının tespitinin sağlanamaması durumunda yabancıdan istenilecek belgedir.

c)      Muvafakatname ve doğum belgesinin “apostil şerhli” olması gerekmektedir.

Muvafakatname ve doğum belgesi için bazı önemli hususlar belirlenmiştir. Onaya Tabi olan bu belgelere ilişkin olarak belgenin "Apostil Şerhli" olması gerekmektedir. Apotil şerhli belgelerde belgenin aslı noter tasdikli türkçe tercümesi ile birlikte kabul edilerek işleme alınır.

 

 İkamet başvurusunu uluslararası öğrenci ofisinde gerçekleştirmek isteyen öğrencilerimizin önceden student@trakya.edu.tr adresine mail atarak randevu alması önemle rica olunur. Bu uygulama 14 Ekim 2022 mesai bitimine kadar devam edecektir.

Bu içerik 09.09.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 756 kez okundu.